מהי מחלת קוליטיס כיבי?

מחלה דלקתית כרונית שפוגעת ברירית של המעי הגס. המחלה מופיעה תחילה באזור פי הטבעת, אולם אורך המעי החולה משתנה מחולה לחולה. יש חולים עם קטע פגוע קצר, לעומתם חולים שהמחלה פוגעת במעי הגס לכל אורכו.

כיום מקובל שגורם המחלה העיקרי הוא אוטואימוני, מחלה שהמערכת החיסונית תוקפת מרכיבים של הגוף עצמו - במקרה הזה את המעי הגס. אולם בהיווצרות המחלה מעורבים גורמים נוספים: למשל בסיס גנטי: מי שיש לו קרוב משפחה שחולה בקוליטיס- סיכוייו לחלות במחלת הקוליטיס עולים. גורם נוסף הואחשיפה לגורמים סביבתיים.  אחד מהגורמים הללו הם חיידקים. ככל הנראה חיידקים מסוימים שנמצאים במערכת העיכול תורמים התפרצות המחלה אצל אנשים עם גנטיקה מסוימת.

העלייה באבחנת המחלה בעולם המערבי מגבירה את החשד כי מזון מעובד מעלה את הסיכון להתפתחות המחלה.

קוליטיס היא מחלה כרונית עם תקופות שהיא פעילה ותקופות שרדומה (רמיסיה) לרפואה הסינית כלים הבאים לעזור למטופל לנהל אורך חיים נורמאלי.

סימני המחלה הם בעיקר שלשול, שיכול להיות מלוּוה בהפרשת דם וריר. בנוסף ,כאבי בטן, חום, חוסר תיאבון וירידה במשקל. לעיתים ניתן ליראות פגיעה באיברים שמחוץ למעי הגס-דלקות פרקים ופגיעה בעור.

אובדן הדם מהמעי עלול לגורם לאנמיה וחולשה.   .

הטיפול במחלת הקוליטיס והקרוהן משלב, כמעט תמיד, דיקור וצמחי מרפא והמלצות תזונתיות.

חשוב לציין שניתן לחיות טוב עם מחלות אלו, למעשה בידכם למלא תפקיד נכבד , עלכם להישמע להוראות המטפל , ובכך להבטיח שגם אם יחזרו התקפים הם יהיו קלים .

זיכרו: אינכם שפוטים לחיים של סבל מתופעות מחלות מעיים , בעזרת טיפול מתאים , ושינויים מסוימים באורח חיים , תוכלו בהחלט לנהל חיים תקינים ופוריים , מוגבלים רק מעט- אם בכלל.