מהי תסמונת המעי הרגיש? (תמ"ר)

תסמונת המעי הרגיש זאת מחלה עם אתגרים. סימניה שונים מחולה לחולה. והרופאים אינם יודעים לבטח מה גורם לה. ובעוד חולים רבים יודעים מה גורם אצלם לתופעות , ישנם אנשים שטוענים שאין סיבה מיוחדת . וההתקף יכול להופיע ולהיעלם מעצמו.

אי הבהירות הנוגעת לתמ"ר משתקפת אולי בצורה הטובה ביותר בעובדה שלתמ"ר יש שמות רבים: קיבה עצבנית , מעי עוויתי , שילשול עצבני , מחלת מעיים תפקודית ,

תסמיני המעי הרגיש:

שילשול , צרבת , בחילה , עצירות , גזים, שילשול ועצירות לסירוגין, עייפות , הרגשה של בטן נפוחה , הוצאת ריר בצואה ,

לחץ גזים המקרין אל הגב התחתון ולפעמים עד לחזה , לעורף ולאורך הזרוע השמאלית, הרגשה שהמעיים לא התרוקנו לגמרי, תחושה שהרופאים מכנים אותה "התרוקנות לא שלמה " .

- תלונות נוספות שיכולות להופיע כגון: כאב ראש, אלרגיה , הצטננות , או כאבים בגב ובפרקים .

רוב האנשים הסובלים מחולי תמ"ר סובלים מעייפות , מתסכול , ואף חוששים להתרחק יותר מדי מחדרי השירותים. חריפות התופעות משתנה מאדם ולאדם ובדרך כלל אינן מופיעות כולן יחד ,

אם כך למי לא היו צרבת או שילשול לפחות פעם בחייו? נכון. עובדה היא שכולנו כבר התנסינו בתופעות כגון אלה הזמן זה או אחר. אך יש הבדל עצום בין מי שסובל מדי פעם מגזים, לבין חולה תמ"ר שסובל מהתופעה בתדירות ובעוצמה גבוהה . מספיק כדי להפריע במהלך חייו התקינים של החולה.

חשוב להבין שלמרות שתמ"ר אינה מצב מסוכן, התופעות דומות מאוד למחלות אחרות , רציניות יותר , אצל צעירים הן דומות לפעמים לסימני מחלת קרון, או קוליטיס כיבי , שני מצבים מוכרים של דלקת המעי .

תחילת הטיפול במרפאת גיא קורן מתבססת על איבחון יסודי וטיפול בשורש המחלה . וטיפול הכולל שינוי הרגלי אכילה , שילוב של דיקור, וצמחיי מרפא. המרפאה מציעה פתרון יעיל ואמיתי לבעיות כרוניות , שיטת הטיפול על פי הרפואה הסינית מתמקדת בהשבת האיזון לגוף ומתאפיינת במעט תופעות לוואי,

בטח המשפט הבא מוכר לכם הייטב " הכל בסדר אצלך- זה רק בראש שלך" , כיום רופאים מודעים בעובדה שלא כל הבדיקות מגלות דבר שאינו  כשורה , ולכן המחלה נקראת כ"ליקוי תפקודי של המעי". פירוש הדבר שיש ליקוי בתפקוד המעי שהרופאים אינם יכולים למצוא פתרון בעזרת הטכנולוגיה העומדת לרשותם , שיטת הטיפול  על פי הרפואה הסינית הוכיחה את  עצמה , ותרמה לשיפור ניכר של המטופל כבר לאחר מס' טיפולים , המוטפלים מדווחים על שיפור איכות חיים וחזרה לשיגרה.